Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Du er selv forpliktet til å lese gjennom våre kjøpsbetingelser før du handler hos oss. Ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe!

Betaling

Privatkunder må betale med kort, mens bedriftskunder med avtale hos Frydenbø Industri AS kan betale via faktura.

Ekspedering av ordre

Bestillinger som er mottatt innen klokken 12 på arbeidsdager vil bli ekspedert samme dag. Ordrer som ankommer etter klokken 12 vil bli ekspedert påfølgende arbeidsdag.

Innimellom kan vi gå tom for enkelte artikler, og da kan det hende at vi må vente litt på inngående varer før ordren din blir sendt. Selv om vi som oftest er raske, anbefaler vi at man ikke venter med å bestille til det haster.

Frakt og levering

Pakker til privatkunder sendes normalt som servicepakke med posten. Man kan også hente pakken selv på vårt lager i Tretjerndalsvegen 52, 2016 Frogner. Fraktkostnaden er spesifisert på bestillingssiden og inkludert i totalbeløpet som belastes ditt kort/konto.

Servicepakker leveres inntil videre kun til adresser i Norge, og leveringstiden på disse avhenger av Postens sendings- og utleveringsrutiner.

Innloggede bedriftskunder kan selv velge egnet fraktmetode på ordrene.

Skade ved transport

Vi tar ansvaret for at varene kommer frem til deg i god stand. Dersom emballasjen er skadet må du kontrollere forsendingens innhold og skrive merknad på fraktbrevet før du aksepterer levering. Deretter melder du skaden til oss. Vi sender deg nye varer kostnadsfritt, og vi tar oss av videre oppfølging overfor Posten eller transportøren.

Priser

Alle priser i nettbutikken er oppgitt i norske kroner inklusiv 25% moms for privatkunder. Hvis du handler som en innlogget bedriftskunde vil du se prisene eksklusiv mva.

Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, endringer i lovpålagte avgifter eller prisendringer fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om evt. feiltrykk av priser.

Reklamasjoner

Dersom du mottar en vare som er defekt har du full returrett. Retten til reklamasjon følger kjøpslovens frister. Vi ønsker fornøyde kunder - så ikke nøl med å gi oss beskjed dersom du ønsker å reklamere på en vare. 

Angrefrist ved forbrukerkjøp

Du har alltid 14 dagers angrefrist ved kjøp på postordre. Kjøper må dekke returporto, og vil få full refusjon for returnerte varer. Dette forutsetter at varene returneres i fullgod stand og i original emballasje. 

Ved retur av produkter uten originalemballasjen, eller hvor originalemballasjen er skadet eller forringet på noen måte, eller produktet ikke fremstår som nytt, forbeholder vi oss retten til å beregne kontrollomkostninger. 

Husk å merke retur med "Netthandel" + ordrenummer. Oppgi også ditt kontonummer for utbetaling.

Pakker som ikke hentes

Dersom du velger å ikke hente ut pakken må du gi oss melding, samt sørge for å betale returporto. Pakker som kommer i retur uavhentet uten beskjed påfører deg kostnader i form av porto og returgebyr

Retur må ikke sendes i oppkrav

Ekstrakostnader som følger av dette faktureres deg sammen med et behandlingsgebyr - eventuelt velger vi å la pakken gå i retur til deg.